Vzdělávací seminář:
Přeshraniční obchod a služby - účetně, daňově

Číslo semináře / VS: 33624

Přednáší Ing. Vladimír Zdražil
specialista na DPH a zahraniční obchod, člen metodické sekce SÚ ČR
Termín od středy 27. do čtvrtka 28. dubna 2022
Začátek

10:00

Místo Hotel Na farmě, Choťovice 134 (okr. Kolín)

Program semináře

středa (EU)

  • Dodání zboží do jiného členského státu – důkazy nutné pro prokázání osvobození od DPH dle paragrafu 64, stanovení přepravních podmínek pro potřeby osvobození, řetězové obchody – jak je odhalit a nastavit s cílem zajištění osvobození dle paragrafu 64. Konsignační sklady, obsah smlouvy a navázání evidence DPH a účetnictví. Prodeje do EU přes e-shopy, případně elektronická rozhraní s důrazem na prodej zboží na dálku. Účtování dodání zboží do jiného členského státu. Pohledávky za odběrateli v účetnictví. Specifika dodání zboží s instalací a montáží.
  • Pořízení zboží z jiného členského státu – povinnost přiznat DPH včetně časových souvislostí, přepočet měn pro potřeby DPH a pro potřeby účetnictví. Pozdě či případně brzy přijaté faktury, jak s nimi naložit pro potřeby správného uplatnění DPH.
  • Poskytnuté služby do EU – uplatnění DPH u jednorázových a víceletých smluv vůči obchodním partnerům v EU. Služby dle paragrafu 9 a 10 ZDPH. Místo uskutečnění zdanitelného plnění s ohledem na zařazení do paragrafu 9 či 10 ZDPH. Prováděcí nařízení směrnice EU a jeho vypovídací schopnost pro kvalifikaci smluvního závazku a typu plnění. Vykazování v přiznání k DPH, souhrnném hlášení a účtování služeb
  • Přijaté služby z EU – časové souvislosti u stanovení data povinnosti přiznat daň. Uplatnění faktur za přijaté služby v přiznání k DPH a kontrolním hlášení. Dlouhodobé smlouvy – doporučení ohledně stanovení DUZP, účtování přijatých služeb z EU, kurzy v účetnictví atd.

čtvrtek (třetí země)

  • Vývoz zboží – důkazy nutné pro prokázání osvobození od DPH dle paragrafu 66, stanovení přepravních podmínek pro potřeby osvobození, e-vývoz, VDD, MRN – klíčové dokumenty pro prokazování vývozu, vývoz zboží přes elektronická rozhraní, vývoz zboží tzv. do komise, neobvyklé obchodní modely a jejich řešení 
  • Dovoz zboží – odlišnosti u dovozu zboží plátcem a neplátcem s důrazem na osobu správce daně z dovozu a účtování u dovozce. Stanovení přepravní podmínky a její vliv na celní hodnotu a základ DPH z dovozu. Celní režimy v závislosti na typech smluv uzavíraných se subjekty ze třetích zemí. Dovoz prostřednictvím elektronického rozhraní.
  • Poskytnuté služby do třetích zemí – uplatnění DPH u jednorázových a víceletých smluv. Služby dle paragrafu 9 a 10 ZDPH. Vykazování v přiznání k DPH a účtování služeb
  • Přijaté služby ze třetích zemí – časové souvislosti u stanovení data povinnosti přiznat daň. Uplatnění faktur za přijaté služby v přiznání k DPH a kontrolním hlášení. Dlouhodobé smlouvy – doporučení ohledně stanovení DUZP, účtování přijatých služeb ze třetích zemí, kurzy v účetnictví atd.

 

Zahájení dne  27. dubna od 10:00 hod. (prezence od 9:30 hod.), ukončení dne 28. dubna cca v 16:00 hod.
Vložné zahrnuje podkladové materiály, ubytování ve dvoulůžkovém pokoji, stravování v rozsahu plné penze, občerstvení (coffeebreak), parkovné.

Podrobné informace Vám rádi sdělíme na tel. čísle +420 603 153 473, popř. zašlete svůj dotaz na zemanek@icu-praha.cz. 

Akce se koná v Hotelu Na farmě (poblíž Poděbrad, příjezd - nejlépe D11, sjezd Žehuň-Kolín).

Pro členy SÚ
5 490 Kč
s DPH
Pro ostatní
5 990 Kč
s DPH