Číslo semináře / VS: 23007
Pořádá | Svaz účetních Hradec Králové, z.s. |
---|---|
Přednáší |
Ing. Dana Vankeová certifikovaná účetní, zkušená lektorka účetní a daňové problematiky |
Termín | středa 28. dubna 2021 |
Začátek | 9.00 hodin (prezence od 8.30 hodin, předpokládaný konec cca 14.00 hodin)
|
Místo | NOVÉ ADALBERTINUM, Velké náměstí 32, Hradec Králové |
1. Občanský zákoník a jeho dopad do náležitostí dokladů
2. Zákon o ochraně spotřebitele a živnostenský zákon – náležitosti dokladů dle těchto zákonů – poprvé zákon o ochraně spotřebitele zmíněn i u náležitostí účtenky v materiálu Ministerstva financí
3. Zákon o účetnictví
- povinné náležitosti účetních dokladů
- srozumitelnost účetních dokladů a opravy účetních dokladů v návaznosti na legislativu v rámci zákona o DPH
- povinná archivace dle zákona o účetnictví
- návaznost na daňovou uznatelnost dokladů dle zákona o daních z příjmů
4. Zákon o DPH
- vystavování daňových dokladů, zjednodušené daňové doklady
- povinné náležitosti daňových dokladů – rozpoznání DD dle náležitostí a nikoliv názvu
- proč není správně vystavená zálohová faktura daňovým dokladem
- fakturace v rámci přenesení daňové povinnosti – povinné náležitosti těchto dokladů
- podmínky věrohodnosti původu, neměnnosti a čitelnosti daňových dokladů oproti podmínkám v zákoně o účetnictví
- elektronicky vystavované faktury a jejich výhody (QR kód)
- archivace dokladů dle zákona o DPH
- zaokrouhlování u daňových dokladů (§37/1)
- opravy dokladů - opravné daňové doklady, lhůty pro provedení oprav
- podmínky uplatnění nároku na odpočet
5. Zákon o evidenci tržeb a jeho dopad do náležitostí dokladů
- konfrontace účtenky vůči daňovým dokladům a dokladům podle dalších zákonů, které má podnikatel povinnost dodržovat ( NOZ, živnostenský zákon, zákon o ochraně spotřebitele)
- účetní doklady v konfrontaci s účtenkou a dalšími typy dokladů
- povinné náležitosti účtenky elektronické a účtenky ve zvláštním režimu
- rozdíly mezi daňovým dokladem a účtenkou a ostatními doklady
- chyby při vystavování dokladů v návaznosti na účtenku
Meeting se uskuteční prostřednictví služby Zoom Meeting. Pro připojení je zapotřebí, abyste:
- Nainstaloval(a) tzv. Zoom Client for Meetings zde https://zoom.us/download - první Download odkaz. Používání Zoom Meeting je pro Vás zdarma.
- Spustil(a) stáhnutý program Zoom Client a kliknul(a) na modré tlačítko Join, (přidat se k meetingu/setkání).
Přístupové údaje pro on-line připojení obdržíte od nás mailem.