Číslo semináře / VS: 21760
Pořádá | Svaz účetních Hradec Králové, z.s. |
---|---|
Přednáší |
Ing. Dana Vankeová certifikovaná účetní, zkušená lektorka účetní a daňové problematiky |
Termín | pondělí 18. prosince 2017 |
Začátek | 9.00 hodin (prezence od 8.30 hodin, předpokládaný konec cca 14.00 hodin) |
Místo | NOVÉ ADALBERTINUM, Velké náměstí 32, Hradec Králové |
Seminář je vhodný zejména pro účetní a ekonomické pracovníky firem a organizací, kteří zajišťují nebo budou metodicky zajišťovat elektronickou evidenci tržeb (EET). Současně je seminář určen i podnikatelům, kteří inkasují své tržby v hotovosti a bude se jich týkat 3. a 4. vlna EET- tj. od 1. 3. 2018 a od 1. 7. 2018.
Cílem semináře je seznámit účastníky s pravidly zákona č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb, který určuje povinnosti pro evidování hotovostních plateb, úhrad platební kartou, šeky, stravenkami a obdobnými prostředky. Posluchači budou rovněž seznámeni s praktickými zkušenostmi z prvních dvou vln EET.
Obsah:
1. Dopad Zákona o evidenci tržeb do náležitostí daňových dokladů (faktur i pokladních dokladů)
- konfrontace účtenky vůči daňovým dokladům a dokladům podle dalších zákonů, které má podnikatel povinnost dodržovat ( NOZ, živnostenský zákon, zákon o ochraně spotřebitele)
- účetní doklady v konfrontaci s účtenkou a dalšími typy dokladů
- povinné náležitosti účtenky
- rozdíly mezi daňovým dokladem a účtenkou a ostatními doklady
- chyby podnikatelů při vystavování dokladů v návaznosti na účtenku
2. Metodický pokyn k EET a další aktuální informace k EET
3. Zásady spojené s daňovými doklady dle zákona o DPH
- změny v zákoně o DPH v oblasti daňových dokladů, opravných daňových dokladů a uskutečnění ZP na základě novely zákona 170/2017 Sb. účinné od 1. 7. 2017.
- vystavování daňových dokladů, zjednodušené daňové doklady
- opravy dokladů (opravné daňové doklady), lhůty pro provedení oprav, dodatečné daňové přiznání, návaznost na Zákon o evidenci tržeb
- podmínky uplatnění nároku na odpočet
4. Další aktuální informace GFŘ