Otázka v diskusi:
úroky z prodlení

Gabriela Jankovská, 29.9.2009

Dobrý den,
obracím se na Vás s prosbou o radu. Pracuji jako OSVČ v oblasti Public Relations. Pro konkrétní společnost jsem na základě smlouvy pracovala dlouhodobě, ve smlouvě byla stanovena i splatnost faktur 14 dní a sankční úrok z prodlení za každý den po splatnosti faktur ve výši 0,05%. Firma mi smlouvu vypověděla podle smlouvy s výpovědní lhůtou 1 měsíc. Za dobu trvání smlouvy, což bylo 12 měsíců, mi ve sjednané lhůtě uhradila jen 2 faktury, ostatní byly uhrazeny vždy až po splatnosti. Zvlášť od jara se firma zpožïovala s úhradami často až o desítky dnů (průměrně 25 dní, největší prodlení bylo přes 60 dní). Poslední fakturu se splatností 14. srpna uhradila až po mnoha písemných i telefonických urgencích (na ty písemné vůbec nereagovala) až na konci září.
Chtěla jsem se zeptat, za jaké období mohu uplatňovat sankční úrok stanovený smlouvou? Mohu zpětně vyúčtovat i úroky za faktury splatné v roce 2008 a mohu to udělat v rámci jediné souhrnné faktury, vystavené na smluvní sankční úrok? Øídí se můj nárok na sankční úroky podle mého finančního roku (shodný s kalendářním) nebo podle finančního roku dané firmy (od dubna do března)?
Předem moc děkuji za Vaši ochotu a vstřícnost.
Hezký den přeje
Gábina Jankovská
g.jankovska@centrum.cz

2 odpovědi:

  • Michal, 15.6.2013