Dobrý den, prosím i radu v následujícím případu. V roce 2007 jsme si objednali odebírání Sbírek zákonů 2008.
V roce 2007 jsme zaplatili zálohu a přiznali DPH 5%.
V roce 2008 jsme zaplatili další zálohu, kde jsme přiznali DPH 9%.
V prosinci jsme dostali závěrečnou fakturu, kde dodavatel si odečetl obě zálohy a DPH se sazbou 9%.
Samozřejmě závěrečné vyúčtování DPH nesedí s našim postupem a propočtem. Který postup je správný a jak zaúčtovat vzniklý rozdíl v základech daně a DPH - v souvislosti s tím vznikl i problém se zaúčtováním v našem SW.
1 odpověd:
Helena,
28.1.2009
Podle zákona se uplatňuje sazba DPH platná v den vzniku povinnosti přiznat daň. Z tohoto pohledu byl dodavatelem správně vystaven daňový doklad na zálohu zaplacenou v r. 2007 s 5% DPH a zálohu zaplacenou v r. 2008 s 9% DPH.
Pokud se týká závěrečné faktury, domnívám se, že dodavatel měl při jejím vystavení postupovat v souladu s § 37 odst. 3 zákona o DPH, tj. vypočíst daň pouze z rozdílu mezi celkovým základem daně, který se vztahuje k uskutečněnému zdanitelnému plnění, a základy daně z přijatých záloh. A samozřejmě uplatnit z tohoto rozdílu DPH ve výši 9 %.
Pokud vznikly rozdíly, lze je dle mého názoru vyřešit jen prostřednictvím nějakého interního účetního dokladu, nic jiného mě nenapadá.
Helena
Chcete-li odpovídat v diskusi, musíte se nejprve přihlásit.
K provozování webu svaz-ucetnich.cz využíváme cookies – soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a obecně k zajištění vaší maximální spokojenosti. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme.