Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Jak byste postupovali při účtování virtuální peněženky. Nabití - přijetí platby od klienta a po objednádní a poskytnutí služby čerpání. Zajímalo by mě to i z pohledu DPH. Jestli se z nabité částky odvádí daň nebo až po čerpání. Děkuji za odpověď. Jana
1 odpověd:
Redakční rada Metodických aktualit,
4.12.2013
Z pohledu účetnictví přijetí peněz před poskytnutím služby představuje přijetí zálohy na službu. Při poskytnutí služby by mělo být provedeno vyúčtování zálohy do výnosů.
Z pohledu daně z přidané hodnoty v minulosti bylo možné najít na internetu MF ČR stanovisko k tzv. elektronickým peněženkám, které rozlišuje, zda se jedná o jednoúčelovou kartu, nebo zda se jedná o elektronickou peněženku. Jde-li o jednoúčelovou kartu, kterou je hrazeno určité zdanitelné plnění, jedná se o přijetí platby za zdanitelné plnění a vzniká povinnost přiznat daň podle § 21 odst. 1 zákona o dani z přidané hodnoty. Jde-li o kartu, kterou lze využít k úhradě za různá plnění, nejedná se o platbu přijatou v souvislosti s konkrétním zdanitelným plněním, ale jedná se o „elektronickou peněženku“, tedy o platební prostředek (peníze) a daň z přidané hodnoty na výstupu se neuplatňuje.
Chcete-li odpovídat v diskusi, musíte se nejprve přihlásit.
K provozování webu svaz-ucetnich.cz využíváme cookies – soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a obecně k zajištění vaší maximální spokojenosti. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme.