25. 5. 2021
Vážení klienti,
v následujícím textu si vás dovolujeme informovat o aktualitách a o naší činnosti a produktech.
LEGISLATIVA A NAVAZUJÍCÍ INFORMACE:
1. Finanční zpravodaj č. 22/2021:
Sdělení ke Smlouvě mezi vládou Československé socialistické republiky a vládou Řecké republiky o zamezení dvojího zdanění a zabránění daňovému úniku v oboru daní z příjmu v návaznosti na Mnohostrannou úmluvu o implementaci opatření k boji proti snižování daňového základu a přesouvání zisků ve vztahu k daňovým smlouvám
2. Tisková zpráva GFŘ: Termín pro placení daně z nemovitých věcí se blíží – informace pro placení daně dorazí nejpozději zítra
Finanční správa České republiky v rámci klientského přístupu k poplatníkům každoročně rozesílá složenky pro placení daně z nemovitých věcí, které jsou zpravidla doručovány nejpozději do 25. května. Letos rozeslala do 4. května 286 575 e-mailů a do 7. května 310 229 zpráv do datových schránek s informacemi pro placení daně. K poštovní přepravě bylo do 12. května předáno celkem 3 286 271 ks složenek. Pro placení daně využívá SIPO celkem 53 656 poplatníků.
3. Finanční správa ČR: Doplnění informace o změně struktury XML oznámení DAC6
Doplnění informace ze dne 14. 5. 2021 o změně struktury XML oznámení DAC6
4. Finanční správa ČR: Informace k vracení daně z přidané hodnoty osobám povinným k dani usazeným ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska po konci přechodného období
Při vracení daně z přidané hodnoty z přijatých zdanitelných plnění s místem plnění v České republice uskutečněných po 1. 1. 2021 osobám povinným k dani usazeným ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska je postupováno podle § 83 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. Informace shrnuje podmínky pro uplatnění nároku na vrácení daně z přidané hodnoty, podrobně seznamuje se způsobem a formou podání žádosti o vrácení daně. Současně jsou osoby povinné k dani usazené ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska informovány o naplnění principu vzájemnosti při vracení daně.
5. Tisková zpráva ČSSZ: Vyplňujete Přehled o příjmech a výdajích za rok 2020? Služba ePortálu ČSSZ „Inventura pohledávek OSVČ za kalendářní rok“ vám pomůže při jeho vyplnění
Všem OSVČ se v návaznosti na prodloužený termín pro podání daňového přiznání blíží také termín podání Přehledu o příjmech a výdajích. Jeho zpracování OSVČ ulehčí Inventura pohledávek OSVČ za kalendářní rok. Zatímco dříve ČSSZ posílala inventuru pohledávek pouze poštou a do datových schránek, už od roku 2014 mají klienti možnost do ní nahlédnout také elektronicky – prostřednictvím ePortálu ČSSZ. Jen v minulém roce tuto službu využilo celkem 155 910 klientů. Nejvíce z nich pak v únoru 2020, kdy do ní nahlédlo 121 595 z nich.
Službu Inventura pohledávek OSVČ za kalendářní rok naleznete zde .
6. Tisková zpráva ČSSZ: Návrat dětí k prezenční výuce: ČSSZ radí, jak správně podat žádost o krizové ošetřovné
V souvislosti s postupným návratem k prezenční výuce ve školských zařízeních nastává po skončení rotační výuky konec potřeby péče o dítě v týdnech, kdy probíhala výuka distanční formou a o děti bylo nutné doma pečovat s nárokem na ošetřovné dle zákona č. 438/2020 Sb. ČSSZ připomíná, že při skončení potřeby péče o dítě lze žádost o dávku podat i před koncem měsíce, a dále upozorňuje na nejčastější chyby při vyplňování tiskopisu žádosti o ošetřovné.
- METODICKÉ AKTUALITY – CELÝ ROČNÍK 2021 – v tištěné podobě v našem e-shopu, v digitalizované podobě zde.
- Dne 10. 5. 2021 vyšlo aktuální číslo Metodických aktualit. MA č. 5/2021 se věnují zaměstnaneckým benefitům, jejich daňovým dopadům pro zaměstnavatele a zaměstnance, včetně dopadu do odvodů pojistného na sociální a zdravotní pojištění. Aktuální číslo si můžete objednat v našem e-shopu, v digitálním podobě na alza.cz.
- ÚČETNICTVÍ – CELÝ ROČNÍK 2021 – v tištěné podobě v našem e-shopu, v digitalizované podobě zde.
- ÚČETNICTVÍ NO A OBCÍ – CELÝ ROČNÍK 2021 – v tištěné podobě v našem e-shopu, v digitalizované podobě zde.
- Nejnovější čísla - časopis Účetnictví č. 5/2021(v digitální podobě na alza.cz) a časopis Účetnictví NO a obcí č. 1/2021(v digitální podobě na alza.cz).
1. 6. 2021
Vybrané účetní standardy (lektor: Ing. Alena Kochová)
10. 6. 2021
Fakturace obráceně (lektor: Ing. Vladimír Zdražil)
11. 6. 2021
Časté účetní chyby a omyly (lektor: Tomáš Líbal)
17. 6. 2021
Peněžní fondy příspěvkových organizací v praxi (lektoři: Ing. Nikola Kortanová, Ing. Tomáš Sluka)
21. 6. 2021
Mateřská a dceřiná společnost z daňového a účetního pohledu (lektor: RNDr. Ivan Brychta)
CO VÁM SVAZ ÚČETNÍCH ČESKÉ REPUBLIKY NABÍZÍ?
Daněprolidi.cz – společný projekt Poradce podnikatele, spol. s r. o. a Svazu účetních České republiky
Moderní online portál pro daně a účetnictví nabízí spolehlivé a aktuální informace, velké množství praktických funkcí a služeb (Daňová pohotovost, Daňová TV).
Pro zákazniky a členy Svazu účetních ČR a pro účastníky certifikace ICSÚ platí mimořádná sleva 15 %
NOVINKA! Předplatitelé získávají ZDARMA plnou PLUS verzi portálu Zákony pro lidi jako bonus k uhrazenému předplatnému.
Mzdyprolidi.cz
Společnost Poradce podnikatele, spol. s r. o. - partner Svazu účetních České republiky, z. s. - vytvořil odborný portál pro mzdy a personalistiku.
Odborný portál pro mzdy a personalistiku MZDY PRO LIDI je určen zaměstnavatelům, personalistům, mzdovým účetním a ekonomům.
Součástí předplatného je Mzdová pohotovost formou e-mailu nebo on-line rozhovoru.
Kompletní informace o portálu naleznete zde .
Pro zákazniky a členy Svazu účetních ČR a pro účastníky certifikace ICSÚ platí mimořádná sleva 15 %
NOVINKA! Předplatitelé získávají ZDARMA plnou PLUS verzi portálu Zákony pro lidi jako bonus k uhrazenému předplatnému.
Svaz účetních České republiky, z. s.
Vinohradská 2022/125, 130 00 Praha 3
E-mail: info@svaz-ucetnich.cz
www.svaz-ucetnich.cz
https://www.facebook.com/svazucetnichcr.cz/